رواج دوره های روش ارزشیابی در آماده سازی دکترای رهبر آموزشی
Prevalence of Evaluation Method Courses in Education Leader Doctoral Preparation
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 1– March 2013 ISSN: 2155-9635 |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
8657 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This exploratory study investigated the prevalence of single evaluation methods courses in doctoral
education leadership programs. Analysis of websites of 132 leading U.S. university programs found 62
evaluation methods courses in 54 programs. Content analysis of 49 course catalog descriptions resulted in
five categories: survey, planning and implementation, research and inquiry, leadership and school
improvement, special approaches, and original student research. Most often elective and outside the
required curriculum, evaluation methods appear to hold a consistent but secondary place in doctoral
leadership training, despite its applicability in education.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رهبر آموزشی، ارزشیابی، مدیریت آموزشی، ارزشیابی آموزشی، ارزشیابی، آماده سازی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Education Leader , Evaluation, Educational Administration, Educational Evaluation , Evaluation, Preparation,
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.