ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

روابط بین فرسودگی هیجانی و انگیزش، معنایی و ویژگی های ارتباطی دانشجویان روانشناسی

The Relationships Between Emotional Burnout and Motivational, Semantic and Communicative Features of Psychology Students

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 82
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7414

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

There is a direct relation between burnout, organizational aspects of learning and individual psychological characteristics of students. Burnout is progressing more quickly in students with low motivation to learning and communication, utilitarian, practical and professionally meaningful motives. That can be explained by age-related characteristics. Also burn more of those students who do not comply to the strategy of cooperation in interpersonal relationship and display aggression. Thus, motivational and personal features of an individual and the strategies of interpersonal communication influence the development of burnout in students during their study. Sixty healthy volunteers who were psychology students aged 18 to 23 years participated in the study.




کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فرسودگی، هیجانی، ویژگی های، دانشجویان روانشناسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Burnout, Emotional, Features, Psychology Students;

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری