ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۲۶ بهمن

رسانه ها چند وظیفه ای پیش بینی عملکرد یادگیری در مدرسه از طریق فیلم ضبط شده از تمایلات ذهن سرگردان

Media multitasking predicts video-recorded lecture learning performance through mind wandering tendencies

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4681

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Media multitasking behaviors are on the rise globally. This phenomenon extends to academic settings, and has implications for education that is predicated on computer-assisted technology, which may be a source of distractibility for, especially, heavy media multitaskers. We hypothesized that habitual media multitasking correlates negatively with video-recorded lecture learning performance, with mind wandering mediating this association. Eighty-one participants from the National University of Singapore first completed a media multitasking survey (Loh & Kanai, 2014; Ophir et al., 2009). They then studied Coursera video-recorded lectures, during which their mind wandering tendencies were assessed using direct probes. Finally, participants attempted a test relating to what they have studied. Four regression models were built to analyse the data, and revealed evidence that supported the present hypothesis, even after we controlled for phenomenological variables relating to learning (i.e., anxiety, mental fatigue, and prior subject knowledge). Implications and future directions are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه های چند وظیفه ای؛ ذهن سرگردان؛ آموزش سخنرانی-فیلم ضبط شده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Media multitasking; Mind wandering; Video-recorded lecture learning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری