رسانه های اجتماعی و مدیریت بحران: CERC، استراتژی جستجو، و محتوای توییتر
Social media and crisis management: CERC, search strategies, and Twitter content
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
January 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
19757 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The current manuscript explores Twitter use and content in the precrisis stages of a major weather event in the northeast. A multi-level content analysis of tweets collected in the lead up to landfall suggests that emergency management agencies largely underutilized the medium, and that actionable information was easier to find when searching along localized hashtags. The findings are discussed in terms of the Crisis and Emergency Risk Communication (CERC) model of crisis management and implications for emergency management agencies.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
ارتباطات بحران، ارتباطات ریسک، رسانه های اجتماعی، مدیریت بحران
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Crisis communication;Risk communication;Social media; Emergency management
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.