رسانه های اجتماعی و شاخص های اعتبار: اثر نفوذ نشانه
Social media and credibility indicators: The effect of influence cues
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
2271 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Guided by the MAIN model, this study examines how individuals evaluate the source credibility of tweets and retweets based on non-content attributes. Three types of heuristics were examined, including authority, identity, and bandwagon cues. Findings suggest that all three heuristics impacted source credibility perceptions to some extent. Authority cues most strongly influenced source credibility perceptions, and cue-cumulative effects were demonstrated in which different heuristics triggered by different agency cues increased perceptions of credibility. Moreover, the presence of retweets reduced perceptions of source credibility compared to conditions with no retweets.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
اعتبار؛ ارابه موسیقی؛ توییتر؛ خطر سلامت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Credibility; Bandwagon; Twitter; Health risk
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.