رسانه های اجتماعی؛ کنترل اسلحه؛ کادر بندی؛ اقناع؛ اعتبار؛ طراحی تجربی
Persuasion in 140 characters: Testing issue framing, persuasion and credibility via Twitter and online news articles in the gun control debate
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
January 2017 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1554 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Using a 2 × 2 × 4 experimental design, this study examined the framing of the pro and anti-gun control arguments posited after the Sandy Hook shooting and the resultant effect on persuasion and credibility. Overall, pro-gun control frames were more persuasive and more credible than anti-gun control frames. Arguments transmitted via online news articles elicited more persuasion than those transmitted via Twitter. News article sources were deemed more credible too. I discuss the ramifications within.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رسانه های اجتماعی؛ کنترل اسلحه؛ کادر بندی؛ اقناع؛ اعتبار؛ طراحی تجربی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social media; Gun control; Framing; Persuasion; Credibility; Experimental design
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.