راهبردهای یادگیری خودتنظیمی-پیش بینی کننده ارزیابی علمی
Self regulated learning strategies – predictors of academic adjustment
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 33 (2012) 104 – 108 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6788 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Our study aims to highlight the relationship between students’ previous academic performances, psychological
characteristics of the learning motivation, learning strategies, and the first year academic adjustment. We suppose that
previous academic achievement, self regulated learning strategies and motivational orientations predict academic
adjustment. The hierarchical regression technique highlighted that self regulated learning strategies, academic self
regulation strategiesefficacy and test anxiety are predictors of academic adjustment, the strongest predictors being the metacognitive
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
ارزیابی آموزشی، فراشناختی، انگیزش یادگیری،راهبردهای یادگیری، یادگیری خودتنظیمی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
academic adjustment, metacognition, learning motivation, learning strategies, self regulated learning
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.