راهبردهای فراشناختی دانشجویان دانشگاه نسبت به سطوح درک اعتماد بنفس در مورد یادگیری
Metacognitive strategies of the university students with respect tohtheir perceived self-confidence levels about learning
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 116 ( 2014 ) 3336 – 3339 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6791 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The purpose of this study is to investigate metacognitive skills or strategies of the university students according to their perceived
self-confidence levels about learning. Study group of this research consist of 400 university students. The students were
randomly chosen from different schools and departments of Gazi University, Turkey in 2012. Managing Metacognition Inventory
was used to collect data. One way anova was applied to analyze data. The students who have higher self-confidence more use the
strategies of note taking, summarizing, reflecting, reciting and reviewing what they learned to things they have already know
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
راهبردهای فراشناختی، اعتماد بنفس، یادگیری،دانشجوبان دانشگاه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Metacognitive strategies, self-confidence, learning, university students
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.