رابطه بین راهبردهای یادگیری زبان، جنسیت،مهارت،خودکارآمدی؛نمونه مورد بررسی زبان آموزان در ترکیه
The relationship between language learning strategies, gender،proficiency and self-efficacy beliefs: a study of ELT learners in turkey,
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010) xxx–xxx |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7032 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The intent of the present study is to investigate the current English language learning strategies employed by English majors
enrolled at Çanakkale Onsekiz Mart University in Turkey. The study also aims at exploring the relationship between preferred
language strategies, gender, proficiency, and self-efficacy beliefs. For this purpose, a questionnaire was administered to 140
participants in the department of English Language Teaching. The results of this study showed that the highest rank (79.4%) was
for Compensation strategies while the lowest (63.8%) was for Affective strategies. The results also pointed to significant
differences for the strategies in favour of good learners.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
خودکارآمدی،مهارت، جنسیت،راهبدهای یادگیری،دیدگاه های یادگیرندگان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Self-efficacy; profeciency; gender; learning strategies; learner beliefs
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.