در حالت (وضعیت)دانش ابتدایی دانش آموزان و تست طراحی: ابزار ی به سوی یک تست معتبر و قابل اعتماد
Students’ Initial Knowledge State And Test Design: Towards A Valid And Reliable Test Instrument
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – Third Quarter 2015 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
8772 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Designing a good test instrument involves specifications, test construction, validation, try-out,
analysis and revision. The initial knowledge state of forty (40) tertiary students enrolled in
Business Statistics course was determined and the same test instrument undergoes validation. The
designed test instrument did not only reveal the baseline knowledge of the students, but also notes
strengths, weakness and defects of the test instrument through the analysis of the test scores.
Analysis of the test instrument revealed that it is reliable and valid. The item analysis result
guided the researcher in improving the test items resulting to a better overall test.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دانش اولیه اعتبار قابلیت اطمینان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Keywords: Initial Knowledge Validity Reliability
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.