درگیر شدن مصرف کنندگان و ایجاد روابط در رسانه های اجتماعی: چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن روابط اجتماعی بوسیله انگیزه ذاتی در مقابل انگیزه مصرف کننده بیرونی
Engaging consumers and building relationships in social media: How social relatedness influences intrinsic vs. extrinsic consumer motivation
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4694 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
An important component of the consuming experience is a consumer’s sense of belonging or relatedness. This is true not only in traditional shopping contexts but also in a social media environment. Nonetheless, little empirical research has addressed how the sense of belonging that consumers experience during their brand-related activities in social media—feelings of “social relatedness”—influence the effectiveness of social media marketing programs. The present study explores, across various consumers who have different motivations to engage with brands, the mechanism that enables perceptions of social relatedness to contribute to consumer engagement and relationship building. The results of the study reveal that consumers’ perceived social relatedness moderates the effects of consumer motivation on engagement, consuming intention, satisfaction, affective commitment, and trust. The findings highlight the importance of fulfilling consumers’ need for social relatedness in the context of social media, especially for those who are motivated to engage in brand activities via extrinsic factors.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رسانه های اجتماعی؛ تعامل مصرف کننده؛ ساختمان ارتباط ؛ انگیزه های مصرف کنندگان؛ ارتباط اجتماعی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social media; Consumer engagement; Relationship building; Consumer motivations; Social relatedness
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.