ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۱ فروردین

درک مشارکت در جوامع به اشتراک گذاری ویدیو: نقش خود تفسیر و تعامل جامعه

Understanding participation on video sharing communities: The role of self-construal and community interactivity

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار September 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1974

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A community's development and sustainability rely heavily on user participation. Facing fierce competition among video websites, many companies have been consciously elevating user participation through the practice of video sharing communities. However, few studies have discussed this phenomenon. The purpose of this paper is to examine the effectiveness of self-construal and community interactivity in promoting user participation on video sharing communities. Based on Triadic reciprocal determinism, a framework was developed to explain the mechanism of user participation behaviors on video sharing communities. Users from a video sharing community in China were invited to accomplish an online survey, and 184 valid responses returned. Structural equation modeling with SmartPLS 3.0 was adopted to evaluate the research model. The empirical results show that self-construal (independent-construal and interdependent construal) and community interactivity (active control and reciprocal communication) are positively associated with user participation. In turn, user participation significantly increases perceived customer value. In addition, self-construal positively moderates the relationship between community interactivity and user participation. The present study is among the first attempts to empirically consider the effect of self-construal and community interactivity within a video sharing community context in a comprehensive and systematical way.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

جوامع به اشتراک گذاری ویدیو. خود تفسیر؛ تعامل؛ مشارکت کاربر. ارزش مشتری درک

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Video sharing communities; Self-construal; Interactivity; User participation; Perceived customer value

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری