درک قصد مصرف کننده برای شرکت در جامعه سفر آنلاین و اثرات آن بر قصد مصرف کننده به خرید سفر های آنلاین و WOM: ادغام تئوری نوآوری انتشار و TAM با اعتماد
Understanding consumer intention to participate in online travel community and effects on consumer intention to purchase travel online and WOM: An integration of innovation diffusion theory and TAM with trust
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
July 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
5077 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The growing presence of online travel communities is leading to great developments in the travel industry. Grounded in the innovation diffusion theory (IDT) and the technology acceptance model (TAM), this paper seek to develop and empirically test a comprehensive framework to examine the antecedents of customers' intention to participate in online travel community. Using SEM to analyse the data collected from a sample of 495 members, the results indicate that innovation diffusion theory and TAM with trust provide an appropriate model for explaining consumers' intention to participate; this intention in turn has a positive influence on intention to purchase and positive WOM. Furthermore, religiosity plays an important role in understanding consumers' behavioural intention. The results offer important implications for online service provider and are likely to stimulate further research in the area of online travel community.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
قصد شرکت؛ جوامع مسافرتی آنلاین؛ تئوری انتشار نوآوری؛ TAM؛ اعتماد؛ WOM
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Intention to participate; Online travel communities; Innovation diffusion theory; TAM; Trust; WOM
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.