ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۲ دی

درک عملکرد دانش آموزان در یک ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر حل مشکل پیچیده: تجزیه و تحلیل از داده های رفتاری از فایل های ورود کامپیوتر تولید

Understanding students' performance in a computer-based assessment of complex problem solving: An analysis of behavioral data from computer-generated log files

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4849

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Computer-based assessments of complex problem solving (CPS) that have been used in international large-scale surveys require students to engage in an in-depth interaction with the problem environment. In this, they evoke manifest sequences of overt behavior that are stored in computer-generated log files. In the present study, we explored the relation between several overt behaviors, which N = 1476 Finnish ninth-grade students (mean age = 15.23, SD = .47 years) exhibited when exploring a CPS environment, and their CPS performance. We used the MicroDYN approach to measure CPS and inspected students' behaviors through log-file analyses. Results indicated that students who occasionally observed the problem environment in a noninterfering way in addition to actively exploring it (noninterfering observation) showed better CPS performance, whereas students who showed a high frequency of (potentially unplanned) interventions (intervention frequency) exhibited worse CPS performance. Additionally, both too much and too little time spent on a CPS task (time on task) was associated with poor CPS performance. The observed effects held after controlling for students' use of an exploration strategy that required a sequence of multiple interventions (VOTAT strategy) indicating that these behaviors exhibited incremental effects on CPS performance beyond the use of VOTAT.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مشکل پیچیده حل؛ کامپیوتر بر اساس ارزیابی؛ روابط غیر خطی؛ ورود داده های فایل. زمان در کار؛ VOTAT

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Complex problem solving; Computer-based assessment; Nonlinear relations; Log file data; Time on task; VOTAT

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری