درک دانشجویان کارشناسی مهندسی از مهارت نرم افزاری-رابطه با خودکارآمدی و سبک های یادگیری
Engineering undergraduates’ perceptions of soft skill relations with self-efficacy and learning styles
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 55 ( 2012 ) 843 – 851 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6809 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Engineering education literature shares a consensual vision of the importance of soft skills for every workplace.
However, undergraduates may not be aware of soft skills importance for their future employment and professional
development. This research examines how undergraduates rate their current proficiency in a range of soft skills, and
how do they perceive its importance for future employment. It also explores relations between proficiency in soft
skills and self-efficacy, a variable strongly associated with competent performance, and learning styles, in order to
identify practical implications for the design of more effective skills development programs.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش مهندسی،مهارت های نرم افزاری،سبک های یادگیری،خودکارآمدی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
engineering education; soft skills; learning styles; self-efficacy
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.