ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۲۶ دی

درک تجربه آنلاین پشیمانی در حال استفاده از فیس بوک بعنوان نام تجاری، دسترسی و استفاده مشکل ساز

Understanding online regret experience in Facebook use – Effects of brand participation, accessibility & problematic use

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار June 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10126

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The past few years have witnessed the emergence of research examining online regret experience. The presence of online regret generates negative use experience and even leads to service switching and discontinuity. However, to date, only limited research has examined the conceptualization of this new yet very important phenomenon in the field of technology use. To address this research gap, the present study has examined the relative influence of SNS brand participation, technology accessibility attributes (including Facebook usage parameters) and problematic Facebook use in predicting regret experience regarding Facebook use. A pen-and-paper cross-sectional survey was administered to 804 adolescent Facebook users (aged 13–18 years). The study results suggest that adolescent users with varying technology accessibility did not differ in their online regret experience, but excessive Facebook users and those actively participating in brand communities tended to experience higher regret. Other findings suggest that two variables, namely parents’ perceptions of problematic Facebook use and conflict with friends due to Facebook use, were significant predictors of online regret experience. This study presents different theoretical and practical implications for both research and practice.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نوجوانان؛ مقطعی؛ فیس بوک؛ تجربه پشیمان آنلاین؛ حضور نام تجاری SNS؛ استفاده مشکل ساز

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Adolescents;Cross-sectional; Facebook; Online regret experience; SNS brand participation; Problematic use

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری