خواندن نظرات دیگران و نتایج نظرسنجی افکار عمومی در رسانه های اجتماعی: قضاوت اجتماعی و مارپیچی توانمندسازی
Reading others’ comments and public opinion poll results on social media: Social judgment and spiral of empowerment
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
December 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1378 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Applying Social Judgment Theory and the Spiral of Silence, we tested the effects of online comments and public opinion polls on the public's’ latitude of acceptance of others' online comments, attitude toward a company, and willingness to speak out on Social Media. We conducted two experiments and found that the effects of online comments and public opinion polls interact with individuals' prior attitudes toward a corporation. The latitude of acceptance toward online comments and participants' willingness to speak out online increased as the comments themselves became negative only among people with negative prior attitudes. However, the change was not detected among people with positive prior attitudes. Practical and theoretical implications were further discussed.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تغییر نگرش؛ نظر آنلاین. افکار عمومی مردم؛ نظریه قضاوت اجتماعی؛ رسانه های اجتماعی؛ مارپیچ سکوت؛ تمایل به صحبت کردن
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Attitude change; Online comments; Public opinion polls; Social judgment theory; Social media; Spiral of silence; Willingness to speak out
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.