ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت

توییتر شورش کوچک هند: پاسخ مخاطب، رفتار اطلاعات و استفاده از نشانه های احساسی

Twittering the Little India Riot: Audience responses, information behavior and the use of emotive cues

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19745

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In crises and disasters, social media not only facilitates mobilization, sharing of critical information, but also enables people to watch and participate as the crisis unfolds. Participation is now much more open to those beyond the immediately affected: the victims, the rescue workers and other stakeholders. This paper reports on a study of tweets collected during and after a rare occurrence of a violent riot in Singapore, illustrating the evolution of crisis responses, emotive cues information seeking and sharing behavior on Twitter over the lifecycle of the riot. Evidence of orientation of responses from the self towards the community as the riot progresses was found, contributing to ongoing research on community building in crises. Emotive cues were most dominant in the first hour of the riot, with various responses fluctuating over the riot's lifecycle. Emotive cues predicted most responses except for tweets that were reasoning about the riot, and also had an effect on informational tweets. Retweets drove most activity, and users also shared information and formed communal dialogue within their own networks. Despite the dominance of negative emotive cues and responses to the crisis, positive tweets – those singing praises and thanking stakeholders – were more likely to be retweeted.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بحران؛ واکنش های حضار؛ رفتار اطلاعات؛ نشانه اطلاعات؛ نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ توییتر

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Crisis;Audience responses;Information behavior;Information cues;Situational crisis communication theory; Twitter

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری