ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

توییتر به عنوان یک بازیگر اجتماعی: مصرف کنندگان چگونه ارزیابی مارک های متفاوت در توییتر بر اساس هنجارهای رابطه

Twitter as a social actor: How consumers evaluate brands differently on Twitter based on relationship norms

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 16075

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The consumer–brand relationship literature indicates that consumers follow certain norms in their relationships with brands, and adherence or violation of those norms affects their brand evaluations. However, whether consumers use similar principles to guide their interactions with brands in computer-mediated communication (CMC) environments such as social networking sites remains unknown. To address this question, this study tests how consumers evaluate brands on Twitter depending on their own Twitter usage intensity. Based on social response theory, it is argued that a CMC context (as represented by Twitter) acts as an independent social actor and people follow offline interpersonal relationship rules in their interactions with brands on Twitter. Through a 2 (relationship type: exchange vs. communal) × 2 (Twitter usage intensity: light vs. heavy) experiment, it is found that light Twitter users follow exchange relationship norms and evaluate a brand with exchange relationship-oriented messages more favorably than communal relationship-oriented messages. Heavy users, however, do not show such differences.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظریه پاسخ اجتماعی؛ رابطه مصرف کننده نام تجاری؛ توییتر؛ CMC

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Social response theory; Consumer–brand relationship; Twitter; CMC

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری