ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

توضیح رفتار در جوامع مطرح تجاری: مدل پی در پی از دلبستگی، قبیله گرایی، و عزت نفس

Explaining behavior in brand communities: A sequential model of attachment, tribalism, and self-esteem

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار February 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13369

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Given their societal presence, brand communities and tribes must, in some capacity, influence marketing strategy. With a player base exceeding 50 million and annual sales surpassing $12 billion, the massively multiplayer online role playing game (MMORPG) community is considered a burgeoning cultural and economic consumer segment. Yet, quantitative examination of MMORPG community members' consumptive processes is sparse. To help fill this research lacuna, the current study tests a sequential choice model of attachment, tribalism, and self-esteem on MMORPG-related behavioral outcomes. Using a sample 970 MMORPG players, support is offered for the posited model, indicating among others, that brand attachment antecedes MMORPG brand tribalism, which in turn, augments player self-esteem. Implications and future research directions are offered.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مقاصد رفتاری؛ دلبستگی به برند؛ برند قبیله گرایی؛ MMORPG؛ جوامع آنلاین؛ عزت نفس

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Behavioral intentions; Brand attachment; Brand tribalism; MMORPGs; Online communities; Self-esteem

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری