ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت

توضیح تفاوت های شخصیتی و متنی در نقش مفید آنلاین در مقابل حمایت اجتماعی آنلاین: یک مدل میانجیگری تعدیل

Explaining personality and contextual differences in beneficial role of online versus offline social support: A moderated mediation model

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4552

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

With more than three billion “Netizens” worldwide, online social support obtained through social networking sites (SNS) has a pervasive influence on their users’ affective experiences. Social support generally fosters affective well-being, but such support can also threaten some recipients’ self-esteem that compromises their affective well-being. However, little is known of whether (a) this self-esteem threat varied by the mode (i.e., online vs. offline) of supportive interactions, and (b) such variations were explained by public self-consciousness across distinct modes of supportive interactions. A moderated mediation model was formulated to test these hypothesized personality and contextual differences using a quasi-experimental design. The results revealed that the mode of supportive interactions moderated the relationship between self-esteem and public self-consciousness, indicating that individuals higher in self-esteem are less likely to feel exposed to the potentially unfavorable evaluations in online (vs. offline) supportive interactions. Moreover, the results showed that the heightened levels of public self-consciousness explained the positive link between self-esteem and negative affect in offline but not online supportive interactions, providing further evidence that social support obtained through SNS is likely superior to that obtained through face-to-face interactions.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

حمایت اجتماعی؛ تعامل اجتماعی؛ عزت نفس؛ عمومی خودآگاهی؛ رفاه عاطفی؛ سایت های شبکه های اجتماعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Social support; Social interaction; Self-esteem; Public self-consciousness; Affective well-being; Social networking site

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری