ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۸ اردیبهشت

توسعه و آزمایش های روان سنجی ارزیابی تفکر انتقادی کارتر در مامایی ( نسخه معلم / مربی )

Development and psychometric testing of the Carter Assessment of Critical Thinking in Midwifery (Preceptor/Mentorversion)

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Midwifery 34(2016)141–149
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 976

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Objective: develop andtestatooldesignedforusebypreceptors/mentorstoassessundergraduate
midwifery students'criticalthinkinginpractice.
Design: a descriptivecohortdesignwasused.
Setting: participants workedinarangeofmaternitysettingsinQueensland,Australia.
Participants: 106midwiferyclinicianswhohadactedintheroleofpreceptorforundergraduatemid-
wifery students.
Methods: this studyfollowedastagedmodelfortooldevelopmentrecommendedby DeVellis (2012).
This includedgenerationofitems,contentvaliditytestingthroughmappingofdraftitemstocritical
thinking conceptsandexpertreview,administrationofitemstoaconveniencesampleofpreceptors,and
psychometrictesting.A24itemtooltitledtheXXXXAssessmentofCriticalThinkinginMidwifery
(CACTiM)wascompletedbyregisteredmidwivesinrelationtostudentstheyhadrecentlypreceptoredin
the clinicalenvironment.
Findings: ratings byexpertsrevealedacontentvalidityindexscoreof0.97,representinggoodcontent
validity.Anevaluationofconstructvaliditythroughfactoranalysisgeneratedthreefactors: ‘partnership
in practice’, ‘reflection onpractice’ and ‘practice improvements’. Thescaledemonstratedgoodinternal
reliability withaCronbachalphacoefficient of0.97.ThemeantotalscorefortheCACTiMscalewas116.77
(SD¼16.68)witharangeof60–144.Totalandsubscalescorescorrelatedsignificantly.
Conclusion: the CACTiM(Preceptor/Mentorversion)wasfoundtobeavalidandreliabletoolforuseby
preceptorstoassesscriticalthinkinginundergraduatemidwiferystudents.
Implications forpractice: giventheimportanceofcriticalthinkingskillsformidwiferypractice,mapping
and assessingcriticalthinkingdevelopmentinstudents'practiceacrossanundergraduateprogrammeis
vital. TheCACTiM(Preceptor/Mentorversion)hasutilityforclinicaleducation,researchandpractice.The
tool caninformandguidepreceptors'assessmentofstudents'criticalthinkinginpractice.Theavailability
of areliableandvalidtoolcanbeusedtoresearchthedevelopmentofcriticalthinkinginpractice.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تفکر انتقادی, مامایی, دانش آموزان, معلم, مربی, ارزیابی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Critical thinking, Midwifery. Students ,Preceptor ,Mentor ,Assessment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری