ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت

تفکر انعطاف پذیر دریادگیری؛اندازه گیری تفاوت های فردی برای یادگیری در محیط های تکنولوژی پیشرفته

Flexible thinking in learning: An individual differens measure for learning in technology-enhanced environmentsce

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله journal homepage: www.elsevier.com/locate/compedu
سال انتشار Computers & Education 99 (2016) 39e52
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7708

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In an era of global changes, flexible thinking is a key competency, necessary for learning in
technology-enhanced environments. Advancements in instructional science and educational
technologies call for an updated conceptualization of ‘flexible thinking’ to address
current educational challenges. Echoing this need, the goal of this study was to reconceptualize
flexible thinking and to generate a valid and reliable instrument for
measuring an individual's inclination to think flexibly in contemporary learning situations.
A Six-stage study was designed to assess and validate the new instrument. As a result, the
Flexible Thinking in Learning (FTL) scale was generated, consisting of three subscales:
Acceptance of new or changing technologies, Open-mindedness to others' ideas, and
Adapting to changes in learning situations. Within the framework of the current study,
findings confirmed the FTL scale's content, construct, and concurrent validity, indicating
stability across populations and over time. Consequently, the FTL scale may serve as both a
research instrument and a self-assessment tool. It may assist in the evaluation of learners'
inclination to think flexibly or in explaining individual differences regarding the utilization
of new learning methods. Yet, generalizability should be carefully considered and additional
studies should be conducted to examine the FTL scale among learners from different
age groups and academic background

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تفکر انعطاف پذیر، روشنفکری، قابلیت اطمینان، یادگیری فن آوری های پیشرفته، اعتبار سنجی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Flexible thinking،Open-mindedness،Reliability،Technology-enhanced learning،Validation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری