ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

تعیین پلت فرم eWOM بیشتر ترجیح مصرف کنندگان برای بررسی فیلم: روش تحلیل سلسله مراتبی فازی روند

Determining consumers’ most preferred eWOM platform for movie reviews: A fuzzy analytic hierarchy process approach

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15759

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In light of the sheer number of movie releases each week, consumers seek out online reviews to help them decide which movies to watch. Although there are numerous Web 2.0 platforms offering online reviews, the standard of some platforms leaves much to be desired. Accordingly, this research aims to determine consumers’ most preferred electronic word-of-mouth (eWOM) platform for movie reviews and examine the criteria that form an effective eWOM platform. The Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) was used to evaluate the eWOM present in a personal blog, review site, social networking site and instant messaging site according to two global criteria: information quality and source credibility. A decision tree containing the two global criteria and their sub-criteria was evaluated in a systematic manner through subjective ratings by actual movie-goers. Source credibility was found to be more important than information quality with review sites emerging as the most preferred eWOM platform. The results showed that FAHP provides a non-biased and transparent assessment approach for ranking platforms and determining the platform that individuals prefer when receiving their information. FAHP also identified the important attributes of an effective eWOM platform, thus rendering it a useful and valuable tool for decision makers.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

کلمه از دهان الکترونیکی (eWOM)؛ بررسی آنلاین. فیلم ها؛ کیفیت اطلاعات؛ اعتبار منبع؛ فازی AHP

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Electronic word-of-mouth (eWOM); Online reviews; Movies; Information quality; Source credibility; Fuzzy AHP

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری