ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱۵ اردیبهشت

تعامل و حافظه: اطلاعات پردازش تعاملی در مقابل محتوای غیر تعاملی

Interactivity and memory: Information processing of interactive versus non-interactive content

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 3096

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Existing research on the effects of interactivity tends to treat it as a global characteristic of the interface. However, not all content on an interface is endowed with interactive features. Therefore, it is important to explore how interactivity affects the cognitive processing of those particular content that is presented with interactive features and the surrounding content without these features. With this objective, a between-subjects experiment was conducted to understand how levels of interactivity affect information processing among users of an e-commerce website. The major findings of the study are: 1) Higher interactivity enhances recognition as well as recall memory of interactive content, but diminishes recognition and recall memory of non-interactive content; 2) Individuals spend the least amount of time on the interface with high interactivity, while most of this time is spent on interactive part rather than non-interactive part of the interface; 3) A moderate level of interactivity attracts most user attention to product information. The findings about interactivity’s effect have implications for cue-summation theory and limited capacity theory. The experiment’s results also hold practical implications for e-tailers.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تعامل؛ حافظه؛ پردازش اطلاعات؛ تجارت الکترونیک

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Interactivity; Memory; Information processing; e-commerce

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری