ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت

ترکیب بحث فیس بوک به سمینارها برای تمرین استدلال کردن

Blending Facebook discussions into seminars for practicing argumentation

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14882

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Social media like Facebook can blend classroom work with collaborative online learning. Different instructional approaches may support such online learning phases. Group awareness tools provide collaborating learners with additional information about the processes and the knowledge in the group and how these are distributed within a group to support the regulation of learning. Scripts are a form of external regulation of collaborative learning processes. Scripts may complement group awareness tools and promote active processing of the additional group information. In a 1 × 3 (group awareness tool with script vs. without script, and control group) quasi-experimental field study (N = 63) we observed long-term effects of a group awareness tool and its combination with a script on processes and outcomes of argumentative learning in a seminar accompanied by Facebook discussions. In addition to domain-specific learning outcomes, this study explores attitude change as a potential outcome of prolonged periods of argumentative knowledge construction. Results showed a main effect of group awareness tools on declarative knowledge, but no significant effects on argumentative knowledge. Participants with group awareness tool (with script vs. without) attained an attitude which aligned with the learning goals. This attitude change partly correlates with the significantly higher learning outcomes on declarative knowledge.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فیس بوک؛ گروه ابزار آگاهی؛ اسکریپت؛ ساخت و ساز دانش استدلالی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Facebook;Group awareness tools; Scripts; Argumentative knowledge construction

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری