ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۴ بهمن

ترویج برتری در آموزش و یادگیری در بالینی

Promoting excellence in teaching and learning in clinical education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.sciencedirect.com
سال انتشار Journal of Taibah University Medical Sciences (2015) 10(1), 97e101
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7664

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Clinical learning is the essence of medical education.
Many factors have been demonstrated to influence students’
development of clinical competence. These factors
include students’ exposure to a large volume and variety
of clinical experiences, learning in authentic clinical settings,
self-directed learning, and the provision of a supportive
environment. Clinical teachers have an extremely
important role in the effectiveness of clinical education in
supporting learners, encouraging reflection, and
providing constructive and regular feedback. Early and
frequent clinical experiences should be planned and integrated
in curricula. The provision of such opportunities
is associated with the development of appropriate attitudes
and the acquisition of commendation and diagnostic
skills among undergraduate medical students.
The experiences of undergraduate medical students at
clinical venues should be documented to enable monitoring
of the quality of their exposure and planning for
appropriate interventions. The combination of teaching
in family practice centers and hospitals will probably
provide the most effective approach and will combine the
recognized advantages from different sites. The recent
challenges facing the health care system necessitate the
need for innovative teaching strategies, such as simulation,
to meet the inadequacy of clinical cases at the
teaching sites. The quality of clinical teaching should be
maintained through regular evaluations of clinical

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

دانشجویان پزشکی، آموزش بالینی؛ محیط آموزش بالینی؛ تجربه بالینی اولیه؛ یادگیری دانش آموزان؛ کارشناسی(لیسانس)

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

medical students، Clinical teaching; Clinical teaching environment;Early clinical experience; Students’ learning; Undergraduate،

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری