تحلیل کاربرد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی برطبق فاکتور جنسیت
analysis of using self-regulated learning strategies according to gender factor
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 2748–2752 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6815 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The purpose of this study is to determine science teacher candidates’ self regulation learning strategies that are used for the
domain of science and examine the impact of gender factor on using of self regulation strategies. Descriptive method was used in
this study. The sample consists of total 223 science teacher candidates studying in Gazi University in Ankara. At the end of the
study, findings revealed that there is no meaningful correlation between the genders of the candidates and types of their learning
strategies. Among the learning strategies, strategy of repetition includes candidates in the most “strongly developed” level
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
یادگیری علمی اثربخش، راهبردهای یادگیری، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، طبقه، جنسیت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Academic Effective Learning, Learning Strategies, Self Regulation Learning Strategies, Class, Gender
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.