ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۵ اسفند

تجزیه و تحلیل های تکنیکی اجتماعی عوامل موثر بر پذیرش از تلویزیون های هوشمند در کره

A socio-technical analysis of factors affecting the adoption of smart TV in Korea

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5535

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Smart TV has been highlighted as a new platform of broadcasting, powered for the last five years by its own application store as well as by internet-based contents. However, recently, smart TV's performance in the pay-TV market has been below expectations. In the socio-technical view, this paper investigates three aspects surrounding smart TV: bundling as a market competition strategy; services using technological features represented by N-screen; and consumer attributes, including personal innovativeness and demographics. The results show that the bundles with IPTV have a lock-in effect, while other pay-TV services do not, indicating that bundling by communications service providers is a more effective strategy to keep market share away from new entrants. Policy makers only consider competition among incumbents, neglecting the entrance of new service providers, like over-the-top service providers. Therefore, bundling should be evaluated in terms of an entry barrier. Smart TV doesn't work as a platform because the adoption of smart TV has no influence on the watching of N-screen broadcasting services on TV. There are implications that the new technology alone cannot encourage lean-forward activity on TV. Managers should focus on what consumers expect from ‘smartness’, and develop contents for the smart TV as a home appliance.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تلویزیون هوشمند؛ تجزیه و تحلیل های تکنیکی اجتماعی؛ بسته بندی؛ N-صفحه نمایش؛ فن آوری؛ داده های پانل رسانه های کره ای

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Smart TV; Socio-technical analysis; Bundling; N-screen; Technology adoption; Korean media panel data

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری