ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۸ بهمن

تجزیه و تحلیل فرصت های ارزیابی فضای آموزشی: در خط مقابل چهره به چهره روش

Analysis of assessment opportunities of learning spaces: On-line versus face to face methodologies

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15499

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In the last decade, new methodologies have been introduced in higher education, based on Information and Communication Technologies (ICTs), with the aim of promoting a new teaching based on learning. Moreover, the new standards under the European Higher Education Area, show the relevance of using the concept of competences as a basis for learning outcomes. In order to measure and evaluate the students’ learning outcomes, assessment methods become a key tool in teaching and learning systems.

In this context, several forms of assessment have been introduced in higher education where ICTS have changed the traditional assessment. Therefore, a key concept is to detect the implications of the different teaching methodologies (face to face and on-line) and assessment activities in the learning process of students.

This paper develops a methodology, based on information theory measures, that allows us to determine which assessment activity involves a better discrimination of students’ levels of acquired competences in a subject of Business Administration and Management degree. The results show that continuous assessment methodology, based on ICTs, have a positive impact in the learning process and in the obtained grades in the final exam.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ آمار اقتصادی؛ حوزه آموزش عالی اروپا؛ فعالیت های ارزیابی. اقدامات تئوری اطلاعات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Information and communication technologies; Economic statistic; European Higher Education Area; Assessment activities; Information theory measures

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری