تجزیه و تحلیل تجربی بررسی عوامل تعیین از SaaS انتشار در شرکت
An empirical analysis to assess the determinants of SaaS diffusion in firms
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1945 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
We propose a conceptual model for assessing the determinants of SaaS diffusion process (i.e. intention, adoption, and routinization). The conceptual model is based on three important theories of adoption at the firm level (i.e., technology-organization-environment [TOE] framework, diffusion of innovation [DOI] theory, and institutional [INT] theory). Data collected from 265 firms are used to test the conceptual model. Nine determinants are found to be statistically significant. By examining direct and total (direct and indirect) effects of the determinants, the study offers rich insight into the firm's decision to adopt and routinize SaaS.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)؛ فن آوری؛ فن آوری سازمان محیط زیست (TOE) چارچوب؛ انتشار نوآوری (DOI) نظریه؛ نهادی (INT) نظریه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Software-as-a-service (SaaS); Technology adoption; Technology-organization-environment (TOE) framework; Diffusion of innovations (DOI) theory; Institutional (INT) theory
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.