تاثیر فردی ارزش های فرهنگی در استفاده از خود به کارگردانی فن آوری برای یادگیری زبان فراتر از کلاس درس حمایت
The influence of individual espoused cultural values on self-directed use of technology for language learning beyond the classroom
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
, September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4765 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Students' use of technology for learning beyond the classroom is critical to maximizing the educational potential of technology, and understanding factors that affect learners' adoption of technology is critical. This study examined the influence of individual espoused cultural values on learners' voluntary technology adoption in informal learning contexts. Structural equation modeling was used to test a model of the direct and moderating effects of espoused cultural values on learners' self-directed use of technology for learning beyond the classroom, based on the survey responses of 661 foreign language learners from three countries/regions. The study found strong direct effects but weak moderating effects of cultural values. It further found that long-term orientation and uncertainty avoidance were two individual-level cultural value orientations that played important roles in the voluntary adoption of technology for self-directed learning beyond the classroom.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فرهنگ؛ فن آوری؛ یادگیری غیررسمی؛ یادگیری زبان فراتر از کلاس درس
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Culture; Technology adoption; Informal learning; Language learning beyond the classroom
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.