ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

تاثیر آنلاین تعامل زمان واقعی بر قصد حمایت: استفاده از آواتار

The impact of online real-time interactivity on patronage intention: The use of avatars

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7970

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The objective of this paper is to examine the impact of online real-time interactivity on the desire of users to visit and to purchase products/services from the company in the future. Online real-time interactivity has been increased by the use of avatars. We also investigated the antecedents of online real-time interactivity by focusing on trust, emotional appeal, and social presence. As far as the methodology is concerned, we designated companies using avatars on their websites. We asked respondents to visit these websites and then fill in our questionnaire. We received 945 questionnaires back. As we had several latent variables, we used partial least squares (PLS), a variance-based structural equation modeling method. The results show that online real-time interactivity significantly increases the patronage intention. The results also illustrate the impact of the degree of trust and the emotional appeal on user's perception about the online real-time interactivity. Nevertheless, the impact of the emotional appeal is less relevant compared to the degree of trust. Moreover, the degree of trust in the information found on the website explains user's emotional appeal during the conversation. Finally, avatar's social presence has a significant impact on trust and emotional appeal. Our results have immediate and direct implications for avatars' developers and companies who want to invest in improving the real-time interactivity of their website.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آواتار؛ انسانی وب سایت؛ حضور اجتماعی؛ اعتماد؛ درخواست تجدید نظر عاطفی؛ آنلاین تعامل در زمان واقعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Avatar; Website humanization; Social presence; Trust; Emotional appeal; Online real-time interactivity

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری