ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ دی

تاثیرات درک دانش آموزان از سیستم معلم خصوصی،خودکارآمدی و خلاقیت بر روی یادگیری خودتنظیمی

Student’s Tutorial System Perception, Academic Self-Efficacy, andCreativity Effects on Self-Regulated Learning

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 217 ( 2016 ) 598 – 602
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7035

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Tutorial system perception, academic self-efficacy, and creativity are assumed as factors influencing homeschooling students’
self-regulated learning. Do the tutorial system perception, academic self-efficacy, and creativity have effect simultaneously to
homeschooling students’ self-regulated learning? The purpose of this study is to measure the direct and indirect effect in the
model of tutorial system perception, academic self-efficacy, and creativity to homeschooling students’ self-regulated learning.
The subjects are 205 homeschooling students in Jakarta. Tutorial system perception constructed from Eggen and Kauchack
(2009) (α = 0.885), academic self-efficacy constructed from Bandura (1997) (α = 0.831), self-regulated learning constructed from
Zimmerman (1996) (α = 0.862), and creativity measured by Figural Test from Torrence’s concept. Structural Equation Model is
used to analyze the data. The empirical model has goodness of fit. The model could explain the influence of tutorial system
perception, academic self-efficacy, and creativity to homeschooling students’ self-regulated learning. The other finding is only
tutorial system perception and academic self-efficacy has direct effect to self-regulated learning, respectively. Tutorial system not
only developing homeschooling students’ self-regulated learning but also increasing the academic self-efficacy. Tutorial system
perception, academic self-efficacy, and creativity are important in shaping homeschooling students’ self-regulated learning.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری خودتنظیمی، تدریس در خانه به دانش آموزان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self-regulated learning, Homeschooling students

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری