ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت

تأثیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی مدرسه در رتبه بندی دانش آموز ،معلم و تولید

The Impact Of School Socioeconomic Status On Student-Generated Teacher Ratings

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning – January 2011 Volume 8, Number 1
سال انتشار 2011
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10148

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper uses ordinary least squares, logit and probit regressions, along with chi-square
analysis applied to nationwide data from the New Zealand ratemyteacher website to establish if
there is any correlation between student ratings of their teachers and the socioeconomic status of
the school the students attend. The results show that students from mid socioeconomic status
schools score their teachers significantly higher than students from other socioeconomic status
schools. This has implications for the national measurement of teacher performance, as well as
implications for individual teachers working in different socioeconomic status schools.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

عتبار معلم؛ وضعیت اجتماعی و اقتصادی؛ کیفیت معلم؛ اثربخشی معلم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Teacher Ratings; Socioeconomic Status; Teacher Quality; Teacher Effectiveness

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری