ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۲۸ دی

به توییت یا جایگزین توییت ؟: اثرات شبکه های اجتماعی بر روی صراحت و ظرفیت در برداشت فردی

To tweet or ‘subtweet’?: Impacts of social networking post directness and valence on interpersonal impressions

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2329

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Subtweeting denotes using an SNS post to talk about another user behind his or her back in a public forum. This study investigates how others in the online environment view subtweeters and their messages. The experiment involved manipulating SNS posts in terms of directness of reference to another user (tweets versus subtweets) and valence of information (face-threatening versus face-giving messages). Results demonstrated that, overall, subtweets were perceived as lower in message competence, which led to less favorable interpersonal impressions of their sources. However, directness and valence interacted. Subtweeting led to less favorable impressions of face-giving posts, but more favorable impressions of face-threatening posts. Sources of direct, face-giving posts were rated most favorably. We present implications for Face Theory and politeness, and practical guidance for SNS users.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

جایگزین توییت؛ نظریه چهره؛ فیس بوک؛ توییتر؛ برداشت فردی؛ ادب SNS؛ مثبت SNS

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Subtweet; Face theory; Facebook; Twitter; Interpersonal impressions; SNS politeness; SNS positivity

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری