به ایمیل و یا به ایمیل نیست : تاثیر رسانه بر پاسخ روانشناختی و محتوای عاطفی در ارتباط فایده و عاشقانه
To email or not to email: The impact of media on psychophysiological responses and emotional content in utilitarian and romantic communication
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
January 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
630 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Lean asynchronous computer mediated communication is often considered poor for communicating emotion, yet individuals continue to use it for business, personal, and even romantic communication. We used a lab experiment to investigate the influence of media (email and voicemail) and task type (romantic and utilitarian) on both the psychophysiological responses of senders and the content of the resulting messages. Message senders had more arousing physiological responses when sending emails than when leaving voicemails. An interaction exists between media and task such that the content of romantic email messages was more positive than romantic voicemails; while the opposite was true for utilitarian tasks. Thus the choice of media triggers different emotional responses in the sender and leads to different message content.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رسانه، ایمیل، پست صوتی، هیجان، نظریه طبیعی رسانه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Media; Email; Voicemail; Emotion; Psychophysiology; Media naturalness theory
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.