ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۹ اردیبهشت

بلوک-SIG: تکنولوژی بازی ملموس برای ارزیابی خودکار شناختی

SIG-Blocks: Tangible game technology for automated cognitive assessment

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار December 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1125

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper presents the SIG-Blocks system developed for automated cognitive assessment via tangible geometric games (TAG-Games). Computerized game administration and real-time cognitive and behavior assessments were realized by wireless self-synchronization in communication, decentralized hybrid-sensing, assembly and motion detection, and graphical visualization. The measurable performance data included time and accuracy at each manipulation step, overall speed of manipulative motions, and the total number of rotational motions. For preliminary evaluation, three types of TAG-Games were designed: TAG-GameA for assembly, TAG-GameS for shape matching, and TAG-GameM for memory. As a part of the game design, a computational measure of play complexity was defined for each TAG-Game based on the geometric properties and the number of blocks in the item. An evaluation with 86 participants assessed both reliability of the TAG-Game items using split-half and test-retest reliability tests and validity of the proposed complexity measures by comparing the results with three subtests of the Wechsler Adults Intelligence Scale 4th Edition (WAIS-IV), i.e. Block Design (BD), Matrix Reasoning (MR), and Digit Span (DS). The high reliability coefficients showed that TAG-Games were reliable. Regarding validity, correlations were found between TAG-GameA and BD and between TAG-GameS and MR. Behavioral analysis also showed that the TAG-Game performance was positively correlated with the manipulation speed, but not correlated with the total number of rotations applied to the blocks.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بلوک های سنسور تعبیه شده است؛ رابط کاربری ملموس؛ شبکه های حسگر بی سیم؛ ارزیابی شناختی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Sensor-embedded blocks; Tangible user interface; Wireless sensor network; Cognitive assessment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری