ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ دی

بروندادها به عنوان نماد اثربخشی معلم در ایالات متحده: تغییر در جهت پاسخگویی سیاسی

Outputs as Educator Effectiveness in the United States: Shifting Towards Political Accountability

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 2– October 2013 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8625

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The definition of educator effectiveness is being redefined by econometric modeling to
evidence student achievement on standardized tests. While the reasons that econometric
frameworks are in vogue are many, it is clear that the strength of such models lie in the
quantifiable evidence of student learning. Current accountability models frame
accountability in terms of educator effectiveness through student achievement as
edunomic outputs. There have been three phases of edunomic outputs, with the unit of
analysis ranging from broad, institutional data to individual teachers and students. This
trend for using quantitative outcomes in educational accountability is buoyed by a
shifting perspective of accountability informed from those inside the profession to a
definition shaped by external perspectives defined by econometric models. Educator
accountability is evolving into a political accountability policy (McDonnell, 1994) as
education witnesses a transition from professional to political accountability models.
Educators must continue to problematize the outputs measurement for effectiveness to
include broader forms of student achievement and find ways to refine measurements in
econometric models for political accountability that speak to student achievement
informed by professional judgment.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اثربخشی، ارزشیابی، معلمان، نتایج، پیامدها، پاسخگویی سیاسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Effectiveness, Political Accountability, Outputs, Educator, Economic, Evolution,

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری