برنامه ریزی به عنوان یک مهارت یادگیری دانش آموزان
Planning as a learning skill of students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 217 ( 2016 ) 132 – 138 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6876 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The purpose of this study is to investigate the features of planning skills among master degree students (N=54). The results show
the low level of learning strategies of planning in comparison with other cognitive and metacognitive learning strategies. The
study revealed a lack of correlations among planning strategies and cognitive abilities, academic performance, research activity,
which confirms insufficiency of planning skills. The possible reasons of inefficiency of planning were discussed
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مهارت های برنامه ریزی،کارکردهای اجرایی، راهبردهای یادگیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
planning skills; executive functions; learning strategies
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.