بررسی GEPT اضطراب امتحان برای استفاده در دانشجویان پزشکی دانشگاه ها در تایوان
An Investigation Of GEPT Test Anxiety For Medical University Students In Taiwan
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – Second Quarter 2013 Volume 10, Number 2 |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9706 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study examines whether or not different medical university students experience different
levels of anxiety in taking the General English Proficiency Test (GEPT), and whether or not there
are differences in GEPT test anxiety levels among medical university students with different
genders and from different departments. This study uses a GEPT test anxiety scale (GEPT-TAS)
to explore the GEPT test anxiety levels of the students. The final questionnaire included 36
questions, covering the cognitive, emotional, and affective dimensions of test anxiety. Several
conclusions can be made from the findings of this study. First, medical university students
experience certain levels of GEPT test anxiety. Second, females experience more emotional
anxiety than males. Third, nursing students experience more cognitive anxiety than students from
other departments
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آزمون زبان انگلیسی تسلط عمومی (GEPT)؛ اضطراب امتحان؛ اضطراب شناختی؛ اضطراب احساسی؛ اضطراب عاطفی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
General English Proficiency Test (GEPT); Test anxiety; Cognitive Anxiety; Emotional Anxiety; Affective Anxiety
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.