بررسی نگرش کاربران نسبت به موتورهای جستجو به عنوان یک ابزار بازیابی اطلاعات
An investigation of user attitudes toward search engines as an information retrieval tool
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
Available online 25 February 2003 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14148 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
After the Internet has gained great popularity at homes and schools, there is much information on the Web. Today, one of the primary uses of the Internet is information retrieval from search engines. The main purpose of the current study is to develop and examine an individual attitude model towards search engines as a tool for retrieving information. This model integrates individual computer experience with perceptions. In addition, it also combines perception theories, such as technology acceptance model (TAM) and motivation, in order to understand individual attitudes toward search engines. The results show that individual computer experience, quality of search systems, motivation, and perceptions of technology acceptance are all key factors that affect individual feelings to use search engines as an information retrieval tool.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
موتور جستجو. اینترنت؛ نگرش فردی؛ TAM؛ انگیزه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Search engine; Internet; Individual attitude; TAM; Motivation
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.