بررسی نگرش مصرف کننده و قصد به سمت آزمایشی رایگان از خدمات مبتنی بر فن آوری
Investigating consumer attitude and intention toward free trials of technology-based services
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
SCIENCEDIRECT |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15478 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Offering free trials can be an effective strategy to promote the diffusion of technology-based services. However, few studies have focused on the adoption of free trials toward technology-based services. This study examined the antecedents of consumer attitude and intention toward free trial of technology-based services under the framework of the technology acceptance model (TAM). The proposed model was tested by using the Partial Least Squares (PLS) technique. Results indicate that perceived usefulness, perceived ease of use, perceived risk and social influence are some of the important determinant factors. In addition, significant differences exist between female and male consumers.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مبتنی بر فن آوری خدمات؛ امتحان رایگان؛ نگرش مصرف کننده؛ قصد محاکمه؛ تفاوت های جنسیتی؛ مدل پذیرش فناوری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Technology-based service; Free trial; Consumer attitude; Trial intention; Gender differences; Technology acceptance model
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.