بررسی مشخصات آموزش چند فرهنگی مورد نیاز در طراحی برنامه درسی
the examination of the required multicultural educationcharacteristics in curriculum design
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 174 ( 2015 ) 3651 – 3655 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4619 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This phenomenological study focused on what multicultural characteristics can be reflected to the elements of the curriculum
objectives, content, learning situations and evaluation. Multicultural literature was examined via content analysis method. The
findings were reported according to the themes based on the curriculum's elements. Some results of the research revealed that a
curriculum design has multicultural characteristics if the objectives have the learner characteristics such as comprehending
human rights and appreciation of different views, the content consists of some subjects such as human rights and citizenship, the
learning situations offer different groups bias-free implementations and the evaluation process focused on thinking skills such as
reflective thinking
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
جهانی شدن،آموزش چند فرهنگی،طراحی برنامه درسی چند فرهنگی،تحلیل محتوا
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Keywords: Globalization; Multicultural education; designing multicultural curriculm; content analysis
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.