ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت

بررسی شایع ترین تاثیر استفاده از متغیرهای خارجی TAM در سهولت دانش آموزان و استفاده از (PEOU) و سودمندی ادراک شده (PU) الکترونیکی اوراق بهادار

Investigating the influence of the most commonly used external variables of TAM on students’ Perceived Ease of Use (PEOU) and Perceived Usefulness (PU) of e-portfolios

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1590

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Engagement with e-portfolios has been shown to improve students’ learning. However, what influences students to accept e-portfolios is a question that needs careful study. The purpose of this study is to investigate the influence of Self-Efficacy, Subjective Norm, Enjoyment, Computer Anxiety and Experience on students’ Perceived Ease of Use (PEOU) and Perceived Usefulness (PU) of an e-portfolio system and their Behavioural Intention (BI) to use the system for learning. To do this, the study tested and used the General Extended Technology Acceptance Model for E-Learning (GETAMEL) in the context of e-portfolios. Valid data were collected from 242 UK undergraduate students who had been introduced to e-portfolios. The data set was analysed using SPSS software. Results showed that the best predictor of student’s Perceived Ease of Use of the e-portfolio is Experience, followed by Enjoyment, Self-Efficacy and Subjective Norm. The best predictor of student’s Perceived Usefulness of the e-portfolio is Perceived Ease of Use followed by Enjoyment. Both Perceived Ease of Use and Perceived Usefulness predict student’s Behavioural Intention to Use the e-portfolio. The findings improve understanding regarding acceptance of e-portfolio systems and this work is therefore of particular interest to researchers, developers and practitioners of e-portfolios.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

E-اوراق بهادار؛ یادگیری الکترونیکی؛ فن آوری؛ مدل پذیرش تکنولوژی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

E-portfolios; E-learning; Technology adoption; Technology Acceptance Model

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری