ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ویژگی های قابل مشاهده معلم: مفاهیمی برای رهبران مدرسه

Examining the relationship between student achievement and observable teacher characteristics: implications for school leaders.

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, v7 n3 Oct 2012
سال انتشار 2012
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9265

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The literature on effective schools emphasizes teacher quality as a critical input for improving student outcomes. Teacher certification status, years of experience and possession of a graduate degree are three factors commonly taken into consideration when assessing teacher quality. With the advent of advanced measurement tools, however, principals and other school leaders have an additional means to assess teacher quality. Rigorous evidence is assessed to determine the potential merits of value-added measurement tools to assist principals in developing teacher talent and making staffing assignment, development, and retention decisions. (Contains 1 table, 3 figures, and 3 footnotes.)

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

پیشرفت تحصیلی، رهبران مدرسه، ویژگیهای معلم، توسعه، استعداد معلم، حفظ تصمیمات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

student achievement , school leaders, teacher characteristics, development, teacher talent , retention decisions,

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری