ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

برداشت معلمان نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند تدریس و یادگیری: اعتبار مقیاس و مطالعه قابلیت اطمینان

Teachers' perceptions towards ICTs in teaching-learning process: Scale validity and reliability study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5562

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this study was to develop a scale for measuring teachers' perceptions towards ICTs in teaching-learning process in the classroom. The sample of the study consisted of volunteering Turkish teachers (n = 200). This study developed a new scale for measuring teachers' perceptions towards ICTs in teaching-learning process. In order to test the validity of the scale, the exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA) were carried out in the research. A result of the EFA, the scale consisted of three factors: attitude, usage, and belief with 25 items. It was also seen that there were positive correlations amongst the three factors of the scale. Cronbach's Alpha reliability coefficient value was found as 0.92 and Spearman-Brown split-half correlation value was found as 0.85 in the study. It was seen that reliability coefficient values of the factors of in the scale ranged between 0.88 and 0.72 in the research. Lastly, as a result of the CFA, it was understood that the obtained values (Δχ2 (n = 200)/df = 4.85/3; GFI = 0.96; AGFI = 0.94; RMSEA = 0.026; CFI = 0.97; TLI = 0.98) confirmed the three-factor structure of the scale.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

برداشت؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)؛ مقیاس توسعه؛ معلمان؛ پرسشنامه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Perceptions; Information and communication technologies (ICTs); Scale development; Teachers; Questionnaire

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری