ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت

با استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه برای آموزش: اثر طراحی شبیه سازی، یکپارچه سازی بصری-حرکتی، و توانایی فضایی در درک مفهومی دانش آموزان مقطع متوسطه

Using mobile applications for learning: Effects of simulation design, visual-motor integration, and spatial ability on high school students’ conceptual understanding

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار January 2017
فرمت فایل PDF
کد مقاله 481

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this study was to investigate the effects of simulation design, visual-motor integration, and spatial ability on students’ conceptual understandings of projectile motion and collision. We developed three simulations including two mobile applications (app) and a computer simulation. One app (TA) employed the multi-touch feature for virtual manipulation, the other (TAG) implemented the multi-touch and tilt features, while the computer simulation (CS) was performed using a mouse. 211 10th graders were assigned to the three simulation groups. The results indicated that on the items of basic concepts, the CS and TA groups performed significantly better than the TAG group, whereas for the advanced concepts, the TA and TAG groups scored significantly higher than the CS group. Also, high visual-motor integration students did significantly better on the advanced concepts than low visual-motor integration students. Additionally, the interaction effect between simulation design and spatial ability showed that the two apps had a similar effect on students with different levels of spatial ability. The results suggest that mobile apps could narrow the performance gap between students with different levels of spatial ability, but effective interactions with the multi-touch interface of apps may require new skills such as visual-motor integration.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

برنامه های تلفن همراه؛ ادغام بصری-حرکتی؛ توانایی فضایی؛ یادگیری فیزیک؛ شبیه سازی کامپیوتری؛ درک مفهومی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Mobile apps; Visual-motor integration; Spatial ability; Physics learning; Computer simulation; Conceptual understanding

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری