ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

بازی های ویدئویی در دوران نوجوانی و عملکرد عاطفی: تنظیم احساسات، شدت احساسات، بیان احساسات، و آلکسی تایمی

Video games in adolescence and emotional functioning: Emotion regulation, emotion intensity, emotion expression, and alexithymia

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8008

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Video-game users represent 40% of the French population and adolescents are the primary users. Yet excessive playing of video games has become a problem in modern society and is manifesting itself in treatment centers for adolescents. Before attempting to gain insight into this problematic use, we must understand video gaming itself and its implications for the gamer. The aim of this research is to propose an understanding of video-game playing based on some dimensions of emotional functioning such as emotion regulation, emotion intensity, emotion expression, and alexithymia. A total of 159 adolescents took part in the study. Regular gamers regulated their emotions more than irregular gamers did. They also felt their emotions more intensely. But regular gamers expressed their emotions less than irregular gamers did. Finally, the regular gamers' alexithymia level was higher than the irregular gamers' level. Especially, they had more difficulty being emotionally reactive. The avatar's evolution in the virtual environment may help mediate adolescents' problematic emotional experiences to give them meaning and enable their appropriation. As such, video games may act as a medium for projecting and experiencing one's emotional life by staging the emotional self, thereby explaining the engagement of adolescents in video gaming.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی های ویدئویی. نوجوانان؛ عملکرد عاطفی؛ پرنیان به طور منظم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Video game; Adolescent; Emotional functioning; Regular gamer

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری