ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ دی

بازی های ویدئویی به عنوان معلم مجازی:استفاده از بازی های ویدئویی اجتماعی برای کودکان و نوجوانان از گروه های مختلف اجتماعی و اقتصادی با افزایش همدلی و رفتار اجتماعی مرتبط

Video games as virtual teachers: Prosocial video game use by children and adolescents from different socioeconomic groups is associated with increased empathy and prosocial behaviour

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4215

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Objective

The main aim of this study was to determine if there was a positive relationship between prosocial video game use and prosocial behaviour in children and adolescents.

Method

This study had a cross-sectional correlational design. Data were collected from 538 9–15 year old children and adolescents between March and December 2014. Participants completed measures of empathy, prosocial behaviour and video game habits. Teachers rated the prosocial behaviour of participants. The socioeconomic status of participants was also gathered.

Results

Multiple linear regressions were conducted on these data. Prosocial video game use was positively associated with the tendency to maintain positive affective relationships, cooperation and sharing as well as empathy. This association remained significant after controlling for gender, age, school type (disadvantaged/non-disadvantaged), socioeconomic status, weekly game play and violent video game use.

Conclusions

These findings provide evidence that prosocial video game use could develop empathic concern and improve affective relationships in a diverse population of young people.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

استفاده از بازی های ویدئویی اجتماعی؛ استفاده از بازی ویدئویی خشونت آمیز؛ رفتار اجتماعی؛ یکدلی؛ وضعیت اجتماعی و اقتصادی؛ جوانان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Prosocial video game use;Violent video game use; Prosocial behaviour; Empathy; Socioeconomic status; Young people

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری